Pro-Oiler inbouwen + Foto's

Moderator: TheDude

Pro-Oiler inbouwen + Foto's

Berichtdoor TheDude » wo feb 14, 2007 11:31 am

Heb meteen een Pro-Oiler ingebouwd op mijn ZX9R, zoals ook bij mijn vorige motoren.
De Pro-Oiler is een automatisch kettingsmeersysteem wat voorkomt dat de ketting slijt.
Zie ook Pro-Oiler Site

Zal laten zien hoe ik het gedaan heb, helpt misschien als je ook een wilt inbouwen.

Allereerst de locatie van de controler (regeleendheid, de micro-processor die de meetgegevens verwerkt en de pomp aanstuurt)
Belangrijk is dat deze zich in het zicht bevindt, voor storingsmelding, process-control en bediening)
Ik gebruik hiervoor het meegeleverde dubbelzijdig plakkende klittenband
Afbeelding

Dan de positie van de "nozzle" bepalen.

Afbeelding

Daarna boren en tappen:

Afbeelding

Afbeelding

Daarna kan de bracket vastgeschroefd worden

Afbeelding

Er is plaats genoeg voor de verbindingskast met zekering onder het zadel achter het kuipwerk.

Afbeelding

hier zie je de voorraadfles, de verbindingskast en de pomp

Afbeelding

Stroom voor de Pro-Oiler tap ik af van het achterlicht

Afbeelding

het snelheids-signaal van het voortandwiel tap je af onder de tank, er zijn drie draadjes, je moet de gele hebben

Afbeelding

Nu nog het tankje vullen, primen en klaar[/list]
TheDude
Site Admin
 
Berichten: 61
Geregistreerd op: di feb 13, 2007 6:27 pm

Berichtdoor Ronald Faber » wo apr 18, 2007 7:39 pm

Ziet er knap uit Dude :wink:

Ik heb zelf een kettingsmeersysteem van OSCO, is errug makkelijk te monteren en ziet er ook nog leuk uit voor het design :wink:
Afbeelding
Er zijn 3 snelheden: snel, heel snel en OHHHHH SHIT!!
Ronald Faber
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: vr apr 06, 2007 1:48 pm
Woonplaats: Zwaag (Nederland)


Keer terug naar Overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron